Strategi och authority i Human Design

Det är dags för ännu ett inlägg om ett av mina favoritämnen: Human Design. Du som inte känner till human design sedan tidigare kan börja med att läsa här. I det här inlägget tänkte jag nämligen gå in på strategi och authority i human design. Det är nämligen en av de mest centrala delarna i vår design och någonting vi alltid kommer tillbaka till oavsett hur djupt vi går in i de andra delarna.

Så tar du reda på din strategi och authority i human design

Om du inte har kollat upp din human design än så kan du göra det här. Det finns många olika sidor där du kan kolla upp din human design chart gratis men jag rekommenderar My Human Design eftersom jag har utbildat mig där. Jag tycker dessutom att de har fantastiskt mycket bra material på sin Instagram. När du kollar upp din chart kommer du ha massor av information framför dig. Mycket av det kan dock vara svårt att förstå utan en human design reading. Att börja jobba med sin strategi och authority i human design är dock A och O för att verkligen kunna applicera det på vardagen.

Det här är din strategi i human design

Din strategi baseras på din energityp i human design. Om du är Manifestor är din strategi att informera. Som Projector är det att vänta på inbjudan. För Manifesting Generators och Generators är det att svara och för Reflectors är det att vänta en måncykel. Man kan säga att vår strategi i human design är hur vi energimässigt interagerar med omvärlden. Det är även det som kan hjälpa oss att förstå hur vi fungerar tillsammans med andra människor i relationer, i team eller som föräldrar. När vi följer vår strategi i human design flowar saker mer och vi kan känna att vi ger energi till varandra.

Olika strategier i human design

Som Manifestor är det viktigt att du informerar andra både så att de kan haka på de idéer du vill initiera. Det är även viktigt då andra kan ha svårt att förstå dig om du inte gör det. Genom att informera förebygger du att andra står i vägen för dina urges eller att du får göra allting själv. Som Manifesting Generator eller Generator ska du svara på saker i din omgivning. Det kan vara att någon kommer med en idé som verkligen inspirerar dig och som du vill spinna vidare på. Eller att du ser en vacker omgivning som du vill måla av. När du svarar på den fysiska verkligheten och verkligen känner ett HELL YES inombords flowar saker bättre i ditt liv.

Som Projector är din strategi att vänta på inbjudan. Det kan vara lite missvisande då det låter väldigt passivt. Men det handlar snarare om att känna in när du verkligen blir värdesatt och uppskattad för den du är. När du är i sammanhang där andra verkligen vill ha dina råd och insikter och där du blir uppskattad för vem du verkligen är flowar saker bättre för dig. Som Reflector är din strategi att vänta en måncykel. Detta kan vara den strategi som är svårast att greppa i praktiken men en vägledning är helt enkelt att ge saker tid. I och med att du är så ombytlig och dina energier förändras så mycket så flowar saker bättre när du ger dig själv tid att landa i beslut. Det kommer visa sig vad som är rätt. Våga ha tålamod.

Det här är din authority i human design

Vår authority är det som styr hur vi fattar beslut. Det är även det vi ofta kallar vår intuition. Det finns dock olika typer av authorities i human design som fungerar olika. Genom att hedra just din unika beslutsprocess är chansen större att du fattar beslut som verkligen känns rätt. Att förstå din authority i human design kan även göra det enklare att kommunicera till andra i din omgivning vad du behöver för att kunna fatta bra beslut.

Olika authorities i human design

Om du har emotional authority i human design så har du en egen inre känslovåg som går upp och ner. Med emotional authority är det viktigt att ge sig själv tid att landa känslomässigt innan man fattar beslut. Risken annars är att man fattar beslut när man är i en tillfällig känsla och inte alls känner likadant när det har lagt sig. Du ska låta känslorna styra men från en samlad och lugn plats.

Om du däremot har sacral authority så har du en snabb och stark magkänsla som säger JA eller NEJ precis i stunden. Här är utmaningen snarare att våga lita på den utan att gå upp i huvudet och analysera beslutet för mycket. Börja lyssna på din sacral authority i små sammanhang, som när du ska välja lunch, för att veta hur den känns för just dig. Då är det lättare att lita på den även kring större beslut.

Emotional, sacral, splenic, ego, g-center, environmental, lunar… Vilken human design authority har du?

Emotional authority och sacral authority är de vanligaste typerna av authority i human design. Det finns dock även splenic authority som ger en stark instinktiv intuition som kan komma som en viskning. En annan typ av authority är det som kallas ego authority. Den ger en känsla av att vilja gå efter saker och drivas av ambition och med den ska man verkligen lyssna på sitt inre driv och sin målmedvetenhet. Sedan finns det även g-center authority som kan ge ett behov av att prata igenom beslut för att hitta sin identitet och riktning och väga in hur olika beslut bidrar till den.

Om du har det som kallas mental eller environmental authority så kan du behöva vara på vissa platser där du landar när du fattar beslut. Sist men inte minst har vi den authority som är unik för reflectors och som är samma som strategin: Lunar authority. Här gäller det alltså än en gång att vänta och känna in. Helst en hel måncykel.

Om du vill lära dig mer om din human design så är du varmt välkommen att boka en human design reading hos mig. Du kan även gå med i Empowered – Human Design and Self Love Community för gemenskap och stöttning kring hur du kan leva i enlighet med din human design. Utöver det har jag min Human Design Business Boost och mitt coachingprogram Step Into Your Power. Allt för att kunna stötta dig på din resa med human design på bästa sätt.

Vilken är din strategi och authority i human design? Känner du att du har koll på hur du kan jobba med dem i verkliga livet?

Lästips: Behöver man leva i linje med sin human design?

Leave A Comment

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *