Staycation med hela familjen på Elite Hotel Ideon i Lund

Jag har haft den fantastiska möjligheten att vinna flera hotellnätter bara de senaste månaderna. Så himla härligt! Min senaste vinst var en övernattning för hela familjen på Elite Hotel Ideon här i Lund. I förrgår var det äntligen dags så vi packade lätt och tog bussen dit. Elite Hotel Ideon ligger nämligen bara en kort busstur bort från oss. En perfekt staycation med andra ord!

I och med att Ideon är ett företagsområde så har jag tidigare trott att hotellet också var inriktat på business men det var väldigt familjevänligt. Barnen fick checka in med färgpennor och fick vars en pysselpåse, det fanns en ordentlig lekhörna, barnsängarna på rummet var ordentliga och det fanns en pall i badrummet så att de nådde upp till handfatet. Otroligt uppskattat av alla!

Pyssel, pasta och mys för hela familjen

Vi bodde på sjätte våningen och ett härligt välkomstpaket väntade oss när vi kom upp. Det fanns frukt, choklad och bubbelvatten. Vi laddade upp med lite energi och packade upp innan vi gick ner och åt middag. Det finns en mysig italiensk restaurang precis vid receptionen där vi åt. Det blev pasta för alla och det var väldigt uppskattat. Efter middagen gick vi upp till rummet igen, duschade i den härliga duschen, spelade spel och åt snacks. Barnen kikade på pysslet som fanns i deras påsar. Det var vars en målarbok, en gosedjurshund och en glassbiljett. Det märktes verkligen att Elite Hotel Ideon har tänkt till för att alla i familjen ska känna sig välkomna.

Att få vakna av sig själv, läsa i lugn och ro och njuta av hotellfrukost

På morgonen vaknade jag av solen genom fönstret. Jag hade medvetet inte dragit för mörkläggningsgardinerna för att jag ville få vakna av mig själv av ljuset. Det var tidigt och jag var den enda som var vaken så jag tog fram min bok och läste en stund. Jag läser fortfarande Untamed av Glennon Doyle som jag började läsa för ett år sedan. Med uppsatsskrivande och mycket med annat i livet så har jag inte riktigt hunnit med skönlitteratur. Nu finns det mer tid och ork och det känns så himla härligt! Untamed är en sådan bok som jag gärna läser lite och pausar en stund för att reflektera. Den har ett så otroligt viktigt budskap som jag gärna kommer tillbaka till om och om igen.

När resten av familjen hade vaknat gick vi ner och åt hotellfrukost. Det var en riktigt härlig sådan som hade allt jag tycker ska finnas. Många olika sorters bröd, yoghurt, ostbricka, goda pålägg, varm mat, croissanter och annat gott. De hade ordnat så att man bokade frukosttid när man checkade in för att det inte skulle vara för mycket folk på en gång. Väldigt smart tänkt!

Jag kan varmt rekommendera Elite Hotel Ideon om du vill bo på ett familjevänligt hotell i Lund. Det är smidigt att ta sig dit både med bil och med stadsbuss 6 som stannar precis utanför. Busshållplatsen heter Ideon Gateway. Härifrån kan du ta dig till de flesta platser i Lund men bor ändå lugnt och skönt utanför stadskärnan. Har du övernattat på Elite Hotel Ideon någon gång?