Hållbart varumärkesbyggande inifrån och ut

Att bygga ett långsiktigt hållbart varumärke kräver tid, arbete och medvetenhet. Det är så lätt att se ett företag som har byggt ett framgångsrikt varumärke utifrån och tänka att det känns så enkelt för dem men ofta ligger det väldigt mycket mer arbete bakom än vi tror. Här är mina tips för er som vill jobba med hållbart varumärkesbyggande inifrån och ut.

Varumärkesbyggande för medvetna företag

Varumärkesbyggande är ingen quick fix. Det kräver transparens och tålamod. Att våga testa sig fram, lära sig av sina erfarenheter och vilja förstå sin målgrupp på djupet. Att ta in feedback och verkligen våga använda den för att driva arbetet framåt. Om ni verkligen vill nå ut är det A och O att jobba med hållbart varumärkesbyggande inifrån och ut för att skapa resiliens och trovärdighet.

Så vad krävs för att arbeta medvetet med varumärkesbyggande? Först och främst behöver ni börja inifrån och ta reda på era värderingar. Det ni kommunicerar utåt måste vara i linje med vad ni faktiskt gör. Att bygga ett varumärke är inte längre en fasad ni visar upp utåt utan det måste vara trovärdigt och speglas i alla delar av er verksamhet.

Hur hänger hållbarhetsarbete och varumärkesbyggande ihop?

För mig som har arbetat med hållbarhetskommunikation, varumärkesbyggande och beteendeförändring i många år är det uppenbart att hållbarhet och varumärke går hand i hand. Men ändå verkar många företag ha missat det. Alltför ofta ses det som två olika områden när det finns otroligt många synergier. Ert varumärke är i grund och botten era värderingar och genom att arbeta för att dessa ska genomsyra hela verksamheten bygger ni både en hållbar organisation och ett hållbart varumärke.

Att arbeta aktivt och integrerat med hållbarhet är avgörande för att bygga upp en lönsam, effektiv och resilient organisation. Detsamma gäller varumärkesbyggande. När ni visar på ledarskap, medvetenhet och handlingskraft i hållbarhetsfrågor stärker ni tilliten för er organisation. I en tid då hållbarhetsarbete är en nödvändighet är det även avgörande för att era kunder ska känna förtroende för er.

Anlita mig som konsult inom hållbart varumärkesbyggande

Genom att tänka långsiktigt och medvetet kan ni bygga ett hållbart varumärke med stor trovärdighet. Men det är lätt att hamna i situationer där man känner sig fast oavsett var man är i processen. Jag erbjuder tjänster som konsult för er som vill bygga ett hållbart varumärke inifrån och ut oavsett var ni är just nu.

Maila mig på tess.waltenburg@gmail.com så berättar jag mer om vad jag kan göra för just er.

Lästips: Hitta ditt work flow med human design

Leave A Comment

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *